Brev:
Forslag til morgenmad?
13. april 2010
Alder:
12 mdr.
Forslag til morgenmad?
Hej Helen
Jeg har et hurtigt spørgsmål til dig angående forslag til morgenmad til min søn på 1 år.
Han har indtil en månedstid siden været ok glad for grød. Vi har typisk vekslet mellem flere grødtyper (øllebrød, hirseflager mixet med majsmel, rismel etc, flerkornsgrød og til tider pulvergrød - havregrød har han altid nægtet at spise). Det har typisk virket som om han har kunnet spise samme slags grød et par dage for derefter gerne at ville have lidt variation, men nu gider han slet ikke grød mere. Han bliver sur og frustreret og får så evt lidt af vores mad som ex er cornflakes med mælk. Men tænker han jo ikke kan spise sig mæt i cornflakes med mælk for det er jo en meget lille mængde han får spist fordi energien bruges på at tygge dem.
Har du derfor forslag til en god og mættende morgenmad vi kan tilbyde ham - hvad er ok til hans alder at give ham?
Det skal nævnes at han spiser rigtig fint resten af dagen. Hans appetit varierer meget men han virker altid glad og tilfreds.
Kærlig hilsen
Rikke